tisdag 18 april 2017

Saqr





Saqr - Hawk/falcon?
Basita - Simple

Måleri - Rummet som öppnar och sluter sig
Det slutna rummet - En spegling av en spegling, detta att aldrig kunna ta sig ur sig själv. Ett låst rum.
Det öppnande rummet - Ett fönster. Världen utanför uttryckt genom mig. Fantasi som sammansmältning av kända former. Att berätta för sig själv. Det inre/undermedvetna? Måleri som kunskap om världen/introspektion. Samma sak om man tänker att jaget formas av världen?
Det vackra rummet - Religion som det som gör att vi känner något inför kunskap. Strävan efter att bilden ska fungera.

Falken - Ur ramen in i världen, för att rufsa om mitt hår? Gripa tag i mitt huvud/min hjärna. Föra iväg mig. En symbol för frihet. Mötet som faktiskt sker.

Och jag har en blick som möter betraktaren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar